Overslaan en naar de inhoud gaan

The Ultimate Moment of Truth

AXA Partners heeft al jaren een uitstekende partnership relatie met haar Business Partners, waarbij we intens samenwerken om diensten te co-creëren en in de markt te zetten. “Onze sterkte is dat we in die samenwerkingstrajecten meerdere ‘moments of truth’ succesvol doorlopen. Maar de pandemie was wel de ultieme stresstest”, geeft Chief Marketing Officer Guy Serdobbel toe.

afbeelding

Bliksemsnel services verruimen

“Helpen zit in het DNA van AXA Partners. Nu was hét moment van de waarheid om te tonen dat we doen wat we beloven, én meer. Snel omdenken, vlug beslissen, intensief communiceren en verder gaan dan ooit tevoren om Business Partners en hun eindklanten te ondersteunen. We trokken ons bijstandsgamma open: zo golden onze reisverzekeringen langer wanneer reizigers door de pandemie niet terug konden keren, we kwamen in de beginmaanden tussen in annulatiekosten en buitenlandse quarantaines, en we beschouwden verzorging in hotels als hospitalisaties. Op die manier konden Business Partners hun klanten zeer snel geruststellen.”

Anticiperen met sterke antwoorden

“We breidden niet alleen onze bestaande services uit, maar ontwikkelden ook razendsnel nieuwe oplossingen die onze Business Partners toelieten hun klanten sterke antwoorden te bieden op hun drastisch veranderde behoeften. Op het moment dat mentale gezondheid door de crisis zwaar onder druk kwam te staan, breidden we bijvoorbeeld ons Teleconsultatie serviceaanbod uit met psychologische consultaties via videocall. Het doel was om samen met onze Business Partner zo veel mogelijk mensen een makkelijke en snelle toegang tot kwalitatieve mentale support te bieden.

De zwaar aangetaste reismarkt zag weifelende reizigers die meer veiligheid wensten. Op hun vraag verbreedden we onze medische teleconsultatie capaciteit. Zo kunnen Belgische reizigers in het buitenland binnen de 30 minuten een videoconsultatie hebben met een Belgische huisarts. Momenteel bieden we deze service aan voor reizigers uit verschillende landen. Heel recent lanceerden we ook een uniek en innovatief reisproduct, dat als een add-on op bestaande reis- en annulatieverzekeringen helpt bij onverwachte reisonderbrekingen zoals niet mogen boarden door ziektesymptomen, gestolen visum, enz.”

Societal needs and answers

“In deze crisis beschouwen klanten ons meer dan ooit als DE partner die meerwaarde creëert voor hun eindklanten. Met een neus voor klantverwachtingen en trends, en een geëngageerd en veerkrachtig team hebben we alles in huis om samen met onze Partners de sprong voorwaarts te maken.

We vinden het belangrijk om voor onze Business Partners relevante touchpoints met hun eindklanten te creëren. Daarom verzamelen we inzichten in eindklantbehoeften, doorgronden we hun sector en detecteren we tendensen. Dat gebeurt via eigen onderzoek, maar evengoed doorlopen we met onze Business Partners co-creatietrajecten waarin onze open contacten cruciaal zijn. Zo onderzochten we voor het derde jaar op rij de cyberhygiëne van de Belg. De AXA Partners Cyberbarometer toont dat de grotere bezorgdheid van onze landgenoten over hun cyberveiligheid niet tot een significant betere cyberhygiëne leidt. Verder deden we ook onderzoek naar specifieke noden en wensen van de Silver Generation. Key finding is daarin dat senioren vooral oplossingen willen om zo lang mogelijk comfortabel thuis te wonen.Als partner helpen we onze Business Partners voor dit soort noden accurate services met meerwaarde aan te bieden.”

Snel antwoord bieden op nieuwe noden

2020 was een ‘tough year’, maar AXA Partners is klaar om sterker uit deze crisis te komen. Terwijl de Travel business klappen krijgt, bieden zich in de Health sector nieuwe kansen aan. En zelfs in Travel zien we mogelijkheden. Onze strategie blijft dan ook ongewijzigd en onze missie is relevanter dan ooit: met services en verzekeringen willen we beschermen wat belangrijk is, op de momenten dat het ertoe doet. Samen met onze Business Partners creëren we dan ook klantgerichte oplossingen die perfect beantwoorden aan de noden van ‘the new normal’.