Overslaan en naar de inhoud gaan

Corona versterkt interesse in Smart Home technologie: hoe voordeel halen uit deze trend?

Sinds corona heeft meer dan de helft van de bevolking een slim toestel in huis gehaald. Dat blijkt uit een grootschalig AXA Partners-onderzoek bij 2.000 respondenten in het Verenigd Koninkrijk. Een kleine helft (49%) staat er nu voor open om smart home technologie te installeren. Deze mentaliteitswijziging opent mogelijkheden voor bedrijven om hun traditionele aanbod uit te breiden met future-proof services die hun klanten bescherming en wooncomfort bieden.

afbeelding

Stemgestuurde apparaten populairst

Na de smart TV, zijn stemgestuurde toepassingen veruit het populairst. 13% van de respondenten haalde er sinds de lockdown een in huis. Andere connected apparaten die de consument konden bekoren: de slimme deurbel en slimme verlichting (beide 8%), de slimme koelkast (5%), thermostaat (5%) en raamdecoratie (3%).

Veiligheid, gemoedsrust en comfort

Van huishoudapparaten werd voor de coronapandemie vooral verwacht dat ze handig waren. Door vaker tijd thuis door te brengen, zijn mensen echter meer waarde gaan hechten aan hun totaalwoonbeleving. Toepassingen die hun dagelijks leven veiliger, makkelijker en comfortabel maken, winnen aan belang.

Ook voor het komende jaar verwachten we dat de waarde van connectiviteit in de woning nog zal toenemen en dat met name het gemak en de mogelijkheden ervan verder zullen worden ontdekt en geapprecieerd. Eigenaars van tweede verblijven en vakantiewoningen bijvoorbeeld, erkennen steeds vaker de voordelen van beveiligingstechnologie zoals slimme deurbellen en bewakingscamera’s om vanop afstand een oogje in het zeil te kunnen houden.

Hoe de woonbeleving in Smart Homes nog aangenamer maken voor klanten?

Covid-19 heeft de omslag naar Smart Home technologie versneld. Bedrijven die het slim aanpakken, surfen mee op deze tendens en bieden hun klanten vernieuwende oplossingen aan die zorgen voor nog meer huiselijk comfort en veiligheid. Denk aan professionele hulp voor de installatie van de slimme apparaten en snelle hulp bij een storing, maar ook bijvoorbeeld een verlenging van de winkelgarantie op huishoudtoestellen en slimme apparaten. Of een online privacy totaalpakket met technische en juridische begeleiding voor het geval dat de technologie wordt gehackt en cybercriminelen met data of videobeeldmateriaal aan de haal gaan.

Innovatieve ideeën om strategische doelen te halen

De versnelde adoptie van Smart Home technologie biedt bedrijven een kans om meer uit hun bestaande klantenportefeuille te halen en nieuwe klanten te veroveren met een innovatief aanbod en een uitstekende klantbeleving.

Wilt u graag brainstormen over hoe uw aanbod te verrijken voor de Smart Home eigenaar? Neem gerust contact met ons op.

Deel dit artikel