Overslaan en naar de inhoud gaan

Welke post-pandemie zorgpartner bent u voor uw klanten?

Recordwachtlijsten in de mentale zorg. Ernstige aandoeningen die te lang onder de radar blijven. De opvolging van chronische patiënten die handenvol tijd en geld kost, ten nadele van broodnodige preventieve zorg. Het traditionele zorgsysteem slaagt steeds minder in het opzet om toegankelijke en kwaliteitsvolle zorg aan te bieden, aangepast aan de actuele behoeften. Terwijl de publieke gezondheidszorg schakelt, is er een mooie kans weggelegd voor bedrijven. Door slim in te spelen op de zorgvragen van uw klanten en medewerkers, kan uw organisatie een gewaardeerde zorgpartner worden. Hier vindt u 5 zorgnoden waarmee u aan de slag kan.

afbeelding

Een levenslang gepersonaliseerd gezondheidstraject

Een patiënt met een acuut gezondheidsprobleem of complexe chronische aandoeningen wordt in ons zorgsysteem opgevolgd en behandeld. Maar wat met iemand zonder acute klachten? Individueel, economisch en maatschappelijk is het minstens even belangrijk om die persoon gezond te houden en te ondersteunen. Met een bewegingsprogramma op maat bijvoorbeeld, of met een handig digitaal platform waar hij of zij vlot een jaarlijkse medische check-up kan inboeken.

Ondersteun al uw klanten met een gepersonaliseerd gezondheidstraject. Van de gezonde baby en de obese jongere tot de thuiswonende bejaarde. In een aaneenschakeling van virtuele en in-person contactpunten biedt u uw klanten een waaier van gezondheidspreventie, curatieve zorg en aanvullende diensten aan, perfect op maat van de zorgnood op dat moment. Denk aan gezondheidsapps, zelfdiagnosetools of thuisbezorging van medicijnen.

Zorg in eigen regie

Consumenten willen de regie voeren over hun zorg. In de eerste plaats verwachten ze inzicht in hun medisch dossier. Ze willen ervoor kunnen kiezen om zelf hun bloeddruk te monitoren of op afstand begeleid te worden voor hun diabetes. Patiënten die uit het ziekenhuis ontslagen zijn, verwachten dat ze makkelijk diensten aan huis kunnen regelen zoals verpleging, fysiotherapie en kinderoppas.

Maak selfmanagement mogelijk met een ecosysteem van gezondheidsservices die voor uw klanten gebundeld en vlot toegankelijk zijn via een klantvriendelijk digitaal platform.

Zorg op afstand

De afgelopen vijf jaar is het aantal online zoekopdrachten naar ‘telehealth’ met maar liefst 154% gestegen. Dit cijfer vertelt over de drukbezette ouder die ’s avonds niet meer tot bij de dokter geraakt met een ziek kind. Of over een oudere persoon die moeilijk te been is maar toch graag zijn bloeduitslag met een dokter wil bespreken.

Bied uw klanten met de mogelijkheid om makkelijk, snel en veilig te chatten of videobellen met een dokter. Bij hen thuis, maar ook op reis. Alles wijst erop dat klanten het comfort van digitale gezondheidszorg niet meer willen missen.

Medische zorg op reis

Niet alleen thuis maar ook op reis wil de consument geholpen worden bij medische problemen. Die behoefte was voor corona wat weggedeemsterd, maar is nu in het hoofd van de consument weer prioriteit nummer één om gerust op reis te kunnen vertrekken. Want het zal je maar overkomen dat je in een wildvreemd land waar niemand Engels spreekt op zoek moet naar een goede dokter. Of dat je in het buitenland ernstig gewond raakt en zonder hulp niet thuis geraakt.

Garandeer uw klanten gemoedsrust met uitgebreide medische hulpverlening en financiële tussenkomst voor medische zorg in het buitenland. Bied hen ook een handige online oplossing aan waarmee ze een dokter in de buurt kunnen vinden of een teleconsult kunnen aanvragen.

Laagdrempelige psychologische zorg

Het aantal Belgen dat zich mentaal niet goed voelt, is verdrievoudigd sinds de uitbraak van de COVID-19-pandemie. Toch zochten drie op de vier landgenoten nog nooit psychologische hulp. Ze zeggen geen psychologische hulp te kunnen betalen of stoten op lange wachtlijsten. Steeds meer organisaties zien de ernst van de situatie in.

Stel uw klanten of werknemers laagdrempelige (virtuele) consultaties met een psycholoog ter beschikking en zorg dat ze er snel terechtkunnen. Zo maakt u preventieve en eerstelijns psychologische hulp toegankelijker, en kunnen ernstiger klachten vaak voorkomen worden.

Zo blijft u een zorgzame partner voor uw klanten

Lange tijd lagen experten en gewone burgers niet echt wakker van gezondheidsrisico’s. Tot 2019 stonden deze issues wereldwijd zelfs niet in de top vijf van AXA’s Future Risks Survey. Dat is sinds corona wel anders. De pandemie heeft uw klanten bewuster gemaakt van de vele grote en kleine gezondheidsrisico’s waaraan we met z’n allen zijn blootgesteld. Ze heeft ook hun zorgnoden veranderd, of op z’n minst bepaalde behoeften aangescherpt.

De manier waarop u op de veranderende zorgvragen van uw klanten inspeelt, zal bepalen of zij u ook in de toekomst als een betrouwbare zorgpartner zullen zien. Maak gebruik van onze bewezen succesformules zoals Teleconsultatie en Psychological Assistance. Of co-creëer samen met ons een innovatief antwoord op de zorgvraag van uw klanten. Contacteer ons gerust om uw oplossing uit te werken.