redefining / service

Digital with a human touch

93% van de consumenten gebruikt zijn smartphone tijdens het shoppen, onderzocht Deloitte.
De smartphone is een shopbuddy en augmented reality (AR) via die smartphone zal onze winkelervaring nog verbeteren. Ikea heeft een app waarmee je via de smartphone naar een ruimte kijkt en er virtueel meubels in sleept om te zien of ze in je interieur passen. De Amerikaanse retailer Walmart gebruikt dezelfde ARKit-technologie om augmented reality toe te voegen aan zijn productvergelijker. Je richt je smartphonecamera gewoon op verschillende producten in de rekken en de app zet alle productinfo netjes bij elkaar zodat je kunt vergelijken.

Retailers moeten technologieën als AR, gezichtsherkenning en artificiële intelligentie omarmen, zegt Jorg Snoeck. "Ze voegen extra emotionele intelligentie toe op de winkelvloer." Alleen daar – in de 'brick and mortar' winkels – kunnen retailers volgens hem de strijd van de Alibaba's van deze wereld winnen, via het contact van mens tot mens.

Ook AXA Partners gelooft dat net de combinatie van AI en human touch voor een unieke gebruikservaring zorgt. Ontdek het in Pleez  of contacteer ons om voor uw eigen klanten een innovatieve service te ontwikkelen.

Ook interessant voor u